Wednesday, June 29, 2011

Entry Aku Ada Orang Nak Beli

4 comments
 
Salam...

Ada website dan editor majalah ingin membeli artikel-artikel aku? Bernilaikah artikel-artikel tersebut hingga sanggup membelinya? Menarik sangatkah artikel-artikel tersebut? Entahlah, yang penting poket aku akan berisi lagi...yes! yes! yes!...hehe.


Sebelum ini, beberapa artikel aku juga telah dibeli oleh sebuah syarikat. Sila refer entry berikut "My Entries Have value". Entry-entry yang terjual itu khusus mengenai Crisis Management dan satu lagi berkenaan Politik Pejabat.

Sekarang ini, beberapa website dan editor majalah telah menghubungi aku untuk memberitahu tentang keinginan mereka membeli beberapa artikel lagi khusus kepada entry-entry yang berkaitan dengan hal-hal keagamaan dan keTuhanan.

Di antara entry-entry yang menarik minat mereka untuk membelinya ialah (sila klik link jika anda berminat untuk membacanya):
  1. Salahkah Takdir
  2. Hormat Suami Bila Perlu Sahaja
  3. Jangan Bertengkar Tentang Hal Agama
  4. Isteri Memaksa Jadi Curang
  5. Se-ikhlas Mana Syukur Kita

Aku masih belum lagi menetapkan sebarang harga kerana ianya bergantung juga kepada kerja-kerja mengedit yang aku perlu lakukan mengikut kehendak pembeli-pembeli tersebut.

Well, apa-apapun, aku sudah boleh mencongak pendapatan yang aku akan perolehi dan ianya sudah tentulah terlalu jauh berbanding dengan jumlah pendapatan aku melalui iklan-iklan Nuffnang dan Google Adsense.

Kepada rakan-rakan blogger sekalian, aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana andalah yang sebenarnya menggalakkan aku untuk menulis.

Hampir kesemua entry-entry di atas panjang berjela dan mungkin membosankan bagi sesetengah orang untuk membacanya tetapi, aku masih yakin entry-entry sebegitu ada pembaca yang setia.

Agak-agaknya, entry yang manakah yang paling anda suka? Kenapa ek?

Cer komen..cer komen...




Sekian.

4 Responses so far.

  1. wahhh...bagusnya kalau ada orang nak beli..good job to you:)

  2. "Staedy Bang Long!!..,tahniah atas segala keringat anda..Kalau boleh ajar2lah kita orang cara2 membuat artikel yg menarik"..

  3. Salam Ain Najwa dan Yusuflaili..thanx sudi komen..Alhamdulillah, rezeki. Actually, artikel menarik tu subjektif coz sometimes kita rasa menarik tetapi orang lain rasa tidak. Kadang2 orang inginkan artikel berbentuk ilmiah tetapi ianya jadi kurang menarik minat pelawat datang ke blog dan membacanya.. The best way is,,tulis jer apa yg kita minat untuk menulis supaya kita tak ketandusan idea..

  4. "Thanx..Otai..Anda pembakar semanggat blogger baru seperti saya,Amin....

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com