Monday, June 20, 2011

Siapa lagi pandai masak?

7 comments
 
Salam...

Anda pandai masak? Masakan apa yang anda expert? Tomyam? Gulai? Masak lemak cili padi? Kari? Kurma? Beriani? Singgang? Asam pedas? Masak kicap? Kalau setakat masak air atau masak meggi mee tolak tepi yer?..hehe


Entah kenapa tetiba aku terfikir untuk mencoret tentang topik ini. Memang dah banyak kali aku terbaca tentang perkara atau perdebatan tentang topik yang sama. Aku just nak tengok pula perdebatan sesama blogger...hehe.

Siapa lagi pandai terer masak, lelaki atau perempuan? Masakan siapa yang lagi sedap?

Aku dah selalu sangat makan di restoran-restoran dan hotel-hotel. Seringkali itu juga aku dapati kebanyakan atau majoriti tukang masaknya adalah lelaki.

Kenapa ek?

Orang perempuan kurang pandai terer masak ke?

Orang perempuan masakannya kurang sedap berbanding masakan lelaki ke?

Mungkinkah sebab orang perempuan, tumpuan memasak mereka adalah untuk suami dan anak-anak, maka, kebanyakan mereka hanya menunjukkan skill di rumah sahaja? Ye la..si suami atau anak-anak pula memang tak mahu atau malas hendak complain sebab nanti takut pula periuk belanga terbang melayang-layang atau langsung tidak berasap dapur...huahuahua.

Ada juga orang kata, orang perempuan lagi terer memasak dari orang lelaki. Kalau orang lelaki tu terer sekalipun, mesti ada pembawaan orang perempuan dalam tubuhnya (lembut la tuh), contohnya Chef Wan.


Apa kata anda? cer citer..cer citer



Sekian.

7 Responses so far.

  1. Rase macam laki masak lagi sedap. :P

  2. yg laki masak coz berbyr..tu pasal ramai jd chef..

    yg pom kat umh,brg pon ala kadar jd msk pon ikut apa yg aderla kan..heheh..

    pndgn shj..sekian.. =p

  3. cik aisha says:

    dua2 masak pun sedap....
    tapi ada laki yg ngada2 memilih dan nk ikut selera dia je, so msk le sendri ikut selera...lagi suka xpyh msk utk korg..hik2

  4. Jebon says:

    Kucing kat atas nun lagi pandai masak hahaha

  5. munna says:

    en. abg munna lagi pandai masak dari munna...

  6. same je lelaki dan perempuan . tapi perempuan lebih cenderung untuk memasak menunaikan tggungjwb kpd keluarge . :)

  7. syiela says:

    mcm laki msk lg sedap je... hikhikhik

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com