Friday, August 20, 2010

Cara-cara menghilangkan mengantuk

11 comments
 
Salam,


Sebenarnya, aku bercadang hendak "release" post ini lusa kerana hari ini telahpun ada post baru. Walaubagaimanapun, aku rasa tidak tertahan untuk memaparkannya sebab ia agak menarik dan membuatkan aku sentiasa tersenyum..kadang-kadang ketawa juga..hehehe.


Aku paparkan di sini cara-cara bagaimana untuk menghilangkan mengantuk sewaktu bekerja di bulan puasa yang mulia ini yang telah aku terima melalui e-mail dari seorang rakan.

Aku berharap anda akan enjoy dan mungkin ingin mencuba kaedah-kaedah yang dipaparkan...hehehe.

Beginilah cara-caranya:

1. ni ala taichi sikit la...sebagai intro dan warming up..
 
2. tiru la macam ni...untuk melegakan bahu dan leher.. 

3. wa..wa.. aaa 


4. gerak kekanan kemudian ke kiri.
 
5.ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..

6.tepuk kuat kuat kat dahi..ni untuk hilang mengantuk.. 

7.dah tu buat gerakan tangan dan badan...buat macam happy aje..

8.kemudian goyang2 kaki dan badan sikit...buat macam takde masaalah...

9.buat secara aggresive pula...jangan peduli apa orang lain kata.. 

10.hilangkan semua stress..

11.pusingkan kepala..

12.tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak?...sape kulit gelap jgn trase plak 

13. akhir sekali buat joget kucing..


Dan...kalau tak boleh jugak...jadilah macam kucing nih...
...

...

...

...




Selamat mencuba...hehehe



Sekian.

11 Responses so far.

  1. Unknown says:

    comel je cara die... xD

  2. cantiknya gigi kucing tu..

    tu teknik utk hilngkn stress kt tmpt keje kn?

  3. ozzy says:

    Yang no 2 dgn no 9 tu yang tak tahan tu hehe..

  4. noreed says:

    ngerinya tgk muka kucing tu...

  5. tyara NY says:

    Hehehehe...

    Erk.. Nak cuba ke x erkk?..

  6. Salam Velasrizal & Mika. Njoy reading ...hehehe

  7. Salam Nur Fannun. Xsure plak utk hilang stress or just nak ilangkan ngantuk..njoy

  8. Salam Ozzy. Sama la dgn aku..Ingat nak try no 9 tu masa chair meeting huahuahua

  9. Salam Noreed & Ms Nojiey. Kucing2 tu pandai berlakon kan? Apa salahnya nak try..cuba yg no 9 tu..klu bleh buat di khalayak ramai...hehehe

  10. her_ina says:

    law pergerakan mcm ni,,mmg hilang penyakit pengantuk aku ,, tp penyakit baru plak timbul.. iaitu penyakit pinggang and panyakit pening..hehehhe..

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com