Tuesday, June 7, 2011

Berbohong Untuk Kebaikan?

5 comments
 
Salam...

Pernahkah anda berbohong? Apakah punca anda berbohong? Bagaimanakah perasaan anda pada dan selepas anda berbohong? Adakah anda seronok berbohong? Anda suka berbohong? Apakah akibat atau natijah dari pembohongan anda itu? Adakah pembohongan anda berjaya mendatangkan hasil yang anda inginkan? Adakah anda ditimpa kesusahan akibat pembohongan anda?

Seumur hidup aku, aku tidak pernah berbohong...


hehehe..dan..sememangnya aku berbohong...huhu

Benarkah ada "Bohong Sunat"?

Bolehkah berbohong untuk kebaikan?

"Alah...setakat bohong sedikit sahaja apa salahnya? Lagipun kita perlu pastikan bahawa kontrak tersebut kita dapat. Apa salahnya berbohong untuk kebaikan syarikat kita. Lagipun, mereka bukannya tahu kita berbohong."

Itulah statement yang selalu dan biasa aku dengar.

Berbohong mengenai tahap persedian sebelum menggalas sesuatu projek perniagaan.

Berbohong mengenai status kewangan syarikat termasuklah  mengubah-suai Financial Statement.

Berbohong mengenai punca kegagalan sesuatu tugasan kerana khuatir dimarahi.

Berbohong mengenai kewujudan sesuatu software dengan membuat mock html page.

Berbohong mengenai kekuatan dan keberkesanan sistem keselamatan.

Berbohong bahawa mereka tidak berbohong...

Berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong berbohong dan berbohonggg.

Maaf, aku juga berbohong tentang entry ini...hehehe.



Sekian pembohongan aku.

5 Responses so far.

  1. Unknown says:

    err..bnyak kali kot bohong2 nih..haha

  2. abglan says:

    Memula macam nak bercerita... agaknya abglong kita nie dah ngantuk.. tetiba jd camtue..

  3. Jebon says:

    Salam Long, ini la post yg paling aku suka.

    Aku harap engkau percaya pembohongan aku ini..kah kah kah

  4. Salam Syrupmasin dan Abglan..bukan bnyk kali berbohong tetapi ingin mencuit minda orang2 tertentu yg sanggup dan suka berbohong untuk kepentingan diri sendiri. Yg tak bestnyer bila aku pula yg dipaksa utk cover pembohongan tsb. Bila tembelang pecah, aku juga la yg kena...ish3.

    Salam Jebon..aku terima dan percaya pembohongan engkau itu sbg sesuatu yg bohong..haha

  5. Pernahkah anda berbohong? Apakah punca anda berbohong? Bagaimanakah perasaan anda pada dan selepas anda berbohong? Adakah anda seronok berbohong? Anda suka berbohong? Apakah akibat atau natijah dari pembohongan anda itu? Adakah pembohongan anda berjaya mendatangkan hasil yang anda inginkan? Adakah anda ditimpa kesusahan akibat pembohongan anda?
    simple black kameez design
    black shalwar kameez for ladies

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com