Friday, June 17, 2011

Tukar Template Lagi?

2 comments
 
Salam...

Theme atau template blog aku ini bertukar lagi? Ya, sebab banyak sangat benda-benda yang aku kurang puas hati terhadap theme yang lama itu. Mungkin ada sesetengah rakan blogger yang beranggapan bahawa aku hanya membuang masa dan tenaga terutamanya untuk memasukkan kembali widget-widget yang penting dan termasuuklah juga membuat adjustment terhadap CSS atau HTML Code template baru. Penatlah juga, tetapi itu pilihan aku...hehe.


Template baru ini dipanggil Horcrux yang aku perolehi di website http://www.dhetemplate.com.

Bukan setakat perlu reinstall kesemua widget-widget yang aku fikirkan penting, bahkan juga aku buatkan certain condition widget mana yang perlu dipaparkan di homepage atau page tertentu. Contohnya, widget "Artikel Menarik" akan hanya wujud di homepage manakala widget "Friends' Links" aku telah arahkan ke page "Exchange Banner" (tidak kelihatan di page lain termasuklah homepage).

Di samping itu, aku juga buat sedikit adjustment terhadap html code untuk mengurangkan pergantungan kepada http requests.

Template baru ini masih belum siap sepenuhnya kerana aku bercadang untuk meletakkan header yang baru yang aku rekacipta sendiri.

Aku harap anda OK dengan wajah baru blog aku ini.

Kepada anda yang merasa mual melihat paparan layout baru ini bolehlah memberikan komen constructive di ruangan komen di bawah.

Aku benar-benar mengharapkan dan menghargai komen dari anda.

Terima kasih.



Sekian.

2 Responses so far.

  1. aku x kisah sangat dengan template blog asalkan takde widget yang berat macam lagu tu.. yang penting entri kene best

  2. Thanx Freaky...baru jer selesai adjust template baru, blogger lak buat hal...ish3..kena tukar template lg la nih...hehe

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com