Monday, June 27, 2011

Easiest way to speed up Internet Connection

2 comments
 
Salam...

Internet Connection anda perlahan? Perlahan macam siput? Website atau blog yang anda lawati terlalu lama atau lambat untuk loading? Aku juga mengalami masalah yang sama terutamanya apabila limit broadband aku sudah menghampiri paras hidung...Seringkali pula kita menyalahkan para blogger yang meletakkan terlalu banyak widget di blog mereka sebagai punca mengapa page loading terlalu perlahan. Walhal, mungkin ianya bepunca daripada Internet Connection komputer kita sendiri yang terlalu perlahan...


Telah banyak website yang aku lawati untuk mencari alternatif lain mempercepatkan Internet Connection tanpa mendownload dan menggunakan software tertentu.

Entah bagaimana, aku ditemukan dengan satu website yang memberikan tutorial simple bagaimana untuk mempercepatkan Internet Connection tanpa perlu menggunakan sebarang software.

Aku telah mencubanya dan aku akui kepantasan Internet Connection aku bertambah lebih kurang 20% ke 30% dari kebiasaannya.

Caranya amat mudah, cuma copy kod berikut ke dalam notepad..


REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesT cpipParameters]
“SackOpts”=dword:00000001
“TcpWindowSize”=dword:0005ae4c
“Tcp1323Opts”=dword:00000003
“DefaultTTL”=dword:00000040
“EnablePMTUBHDetect”=dword:00000000
“EnablePMTUDiscovery”dword:00000001
“GlobalMaxTcpWindowSize”=dword:0005ae4c


Kemudiannya, save file tersebut sebagai cepat.reg

Retrieve atau cari kembali file tersebut dan double click untuk mengaktifkannya dan accept kesemua warnings. Anda akan dapati bahawa Internet Connection komputer anda akan lebih pantas berbanding biasa.

Aku ingin memberi merit dan mengucapkan terima kasih kepada website yang memberikan tutorial ini tetapi aku tidak berjumpa kembali website yang aku telah lawati secara tidak sengaja itu.

Selamat mencuba.




Sekian.

2 Responses so far.

  1. zaly says:

    Saya dah cuba buat dah.... setakat ni belum ada perubahan lagi... kena restart dulu ke.... anyway thanks 4 the info

  2. Salam Zaly...sepatutnya xpayah restart. Kalau sebelum ni internet memang dah laju mungkin xde rasa apa2 perubahan sangat..

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com