Sunday, May 22, 2011

Aku Demam

5 comments
 
Salam...

Apa khabar anda semua? Sihat? Alhamdulillah...

Aku pula sebaliknya. Badan rasa seram sejuk dan ada sedikit temperature. Mungkin selepas berhujan semalam dan aku pula delay untuk mandi selepas itu. Kadang-kadang tu, badan menggigil semacam kerana kesejukan walaupun temperature aku agak tinggi...


Dalam demam-demam begini aku sering teringat akan satu entry yang pernah aku coretkan di blog aku ini bertajuk "Wasilah Amal". Aku berharap dan berdoa agar sakit atau demam yang aku alami ini merupakan balasan ke atas dosaku yang aku perlu bayar di dunia dan mengelakkan aku terseksa lebih teruk di akhirat kelak. Ataupun juga, Allah ingin memberikan aku sesuatu yang lebih baik yang mungkin amat aku perlukan pada masa hadapan...Amin.

Maaflah jika entry ini tidak mendatangkan apa-apa manafaaat kepada anda yang membacanya.

Cuma, sekadar ingin berpesan-pesan kepada diri sendiri, keluarga dan anda semua, agar berhati-hati ketika musim hujan dan panas yang tidak menentu pada ketika ini yang memungkinkan merebaknya virus-virus yang boleh mengakibatkan demam panas atau sekurang-kurangnya demam selesema.

Di samping kita berdoa kepada Tuhan agar sentiasa sihat wal-afiat, kita juga perlu berikhtiar dan berusaha untuk memastikan kesihatan kita sentiasa terjaga. Jika demam, bersegeralah untuk pergi ke klinik atau hospital dan dapatkan nasihat doktor serta mendapatkan rawatan yang sepatutnya.

Jika sudah sembuh, perbanyakkanlah memanjatkan kesyukuran kepadaNya.

Di samping itu, ingatlah juga kepada insan-insan yang membantu anda ketika sedang sakit. Mungkin bantuannya tidaklah seberapa, tetapi, tidak salah kiranya menghargai mereka walau hanya sekadar mengucapkan terima kasih atau memberikan senyuman ikhlas. Tetapi, jika anda adalah seorang isteri dan orang itu pula adalah suami anda, maka wajiblah anda berterima kasih kepadanya dan mendapatkan keredhaannya.

Orait!!..Masa untuk makan ubat..hehe..



Sekian.

5 Responses so far.

  1. Unknown says:

    semoge cepat sembuh :)

  2. yua says:

    get well soon...

  3. Salam Syrupmasin dan yua..thank you, thank you..I'm recovering

  4. Shila says:

    lega laa kalau da sihat.. =)

  5. Salam Miss Senget..masih recovering. belum betul2 sembuh lg

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com