Wednesday, May 25, 2011

Kucing Suka Aku?

3 comments
 
Salam...

Apa khabar rakan-rakan semua? Sihat? Aku sihat wal-afiat. Alhamdulillah, demam aku sudah kebah sepenuhnya, cuma, aku masih lagi postpone untuk berjogging jauh-jauh seperti sebelumnya. Sekadar 3km sehari untuk keluarkan peluh, aku rasa lebih dari cukup bagi orang yang baru pulih dari demam seperti aku ini.. (alasan)..hehe.

Seperti biasa, bila aku pulang ke rumah selepas berjogging, kucing kuning merah itu akan menyambut aku. Ia akan berdiri dengan 2 kakinya untuk mencium tangan aku.


Aku tidak tahu siapakah tuan punya kucing tersebut tetapi seolah-olah aku pula yang menjadi tuannya dan ia terlalu manja dengan aku.

Sejak dari kecil lagi aku memang sukakan kucing. Selalu bercakap-cakap dengan kucing. Selalu tidur dengan kucing dan kebiasaannya kucing tidur di atas perut aku. Selalu mengajuk-ajuk bunyi kucing, malah, bunyi kucing bergaduh atau marah juga aku tahu membunyikannya..idea baik untuk tunjuk yang kita marah kat ia..huhu.


Aku pernah menangis (masa kecil laaa..) kerana kucing kesayangan aku mati. Jenis kucing hutan dan bulunya seperti harimau akar...cantik! Pada mulanya, aku ingatkan memang harimau. Kalau sesiapa datang ke rumah aku pada masa itu, pasti ingat itu memang harimau akar. Yang paling aku suka, kucing itu akan menjaga rumah bila kami sekeluarga keluar.


Tetapi, itu dahulu. Selepas berkahwin dan mempunyai anak, aku tidaklah lagi sering tidur dengan kucing. Malah, di rumah (di dalam rumah) aku tiada kucing. Jika dahulu di rumah aku ada berbelas ekor kucing, sekarang ini tidak terlintas untuk membelanya sebab orang rumah aku tidak suka kucing..allergic..hmmm.

Walaubagaimanapun, aku tetap sukakan kucing dan selalu menyapa, mengusap dan bergurau dengan kucing jiranku yang sering bertandang ke halaman rumahku terutamanya kucing kuning merah ini.. Suka sangat dia datang dan peluk kaki aku...ish, ish, ish...


Aku sendiri tidak tahu kenapa kucing itu suka bebenor dengan aku.

Mungkinkah sebab aku sukakan kucing, maka kucing juga sukakan aku?

Entahlah..

Nanti aku tanya kucing tu...huhu.



Sekian.

3 Responses so far.

  1. abglan says:

    Aiyak...! kucing.. kucing jgk abglong, ari tue sy tanya canner muka abglong bleh appear kat kolum komen saya. Org lain ngan temasuk saya sendiri keluar corak batik je.. ape teknik yg digunakan tuh...

  2. Salam Abglan..lupa nak jwb la tu kut coz demam..hehe. Jap lg aku dtg nengok apa probnya..

  3. theesea says:

    try this web-site view it have a peek at this site more information advice read here

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com