Tuesday, May 10, 2011

Gambar terbaru?

12 comments
 
Salam...

Aku baru selesai berjogging menggunakan threadmill. Cuaca yang agak panas beberapa hari ini beserta dengan kesibukan aku dengan kerja penulisan memaksa aku bersenam di dalam rumah.


Apa-apa sekalipun aku akan rasa tidak selesa jika sehari aku tidak bersenam. Even kalau setakat berjalan di dalam shopping complex pun tidak mengapa. Tetapi kena pastikan berseorangan, jika tidak banyak la pula duit yang keluar untuk bershopping...hehehe.

Beberapa orang rakan-rakan sekerja telah request untuk aku paparkan gambar terbaru. Aku ini jenis orang yang tidak berapa suka bergambar, al-maklumlah, bukan jenis figure yang fotogenik or fotogedik...huhu.

Sebagai memenuhi permintaan rakan-rakan yang telah lama tidak berjumpa, aku paparkan juga gambar-gambar aku yang tidak seberapa ini...hehehe.

Gambar semasa berat badanku 78kg



Gambar hampir yang terbaru (beratku 63 kg)







Gambar masa depan? (10kg?)



 Alamak!! Tak naaaaaaakkkkkkkkkkkkk!!!




Sekian.

12 Responses so far.

  1. Jebon says:

    Exercise terlebih sgt tu bro.. Sebulan turun 10kg.. dlm 5 bulan confirm jd mcm gambar yg last tu kahkahkah

  2. wargh... tahniah pak long.. kurus tuh... cun melecun...

  3. Salam Jebon...kau jgn main2 Jebon, tu tengkorak!

    Salam Munie Blushious..thank you, thank you...bukan nak kurus or jd lagi hensem tapi nak jd lebih sihat

  4. Aiseyh, jangan jadi sampai 10 kg sudeyhla.. takowt plak tengok.. HAHA


    MySuaraBlog: Hormon Testosteron Penting Untuk Lelaki

  5. Salam Zwan Sabri..tu la tuh, cam Jebon ckp..terlebih exercise nanti jd cam gambar yg last tu..ish3

  6. THE GREEN says:

    Assalamualaikum...


    saya just blogwalking kat sini. baru tahu pasal blog ni..

    anyway kalau ada masa, silalah berkunjung ke blog saya.

    well, saya xde treadmill kat rmh tp skrg ni tgh dlm usaha nk turunkan berat badan. skrg dlm 66kg, target nk reduce sampai jadi bwh 60kg. hrp2 la berjaya..

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

  7. Wa'alaikumussalam Blade Edge, thanx sudi datang dan komen. Semoga berjaya turunkan berat bdn. Kena rajin bersenam. Xsemestinya guna treadmill, in fact Abg Long lg suka berjogging di luar coz dpt tengok pemandangan dan tak hanya tercungap di tempat terhad dan sempit.

  8. Anonymous says:

    ko biar betol kurus mcm ni da...
    gamba ko dulu lagi ok bro...mayb aku tak biasa tngok ko kurus kot...
    jogging pun jogging bro..mkan kene makan...baru balance bro.
    aku yang bukan setakat jogging, main bola lagi tak kurus mcm ni bro..

  9. Salam Anonymous..nak buat camner, dah nak jd lg kurus bro. Ape2pun yg penting lg sihat xmcm dulu asyik pening jer. Mkn tetap mkn xpernah skip. Bila nak jumpa bro? Leh pekena catur seround dua..hehehe

  10. Anonymous says:

    buleh je...nanti aku roger biler ada masa terluang...
    kita test power...hehehe...

  11. Nak turunkan berat badan jugak Bang Long tapi setakat ni masih belum berjaya. ( tapi doktor kata berat saya masih normal)

  12. Salam Scarlett O'Hara, thanx sudi komen. Cuba check berat ideal kat http://abanglongonline.blogspot.com/2011/04/ideal-weight.html

    Menurunkan berat cara yg sihat ialah dgn memperbanyakkan senaman. Jika control mkn mungkin boleh juga tetapi kadang2 jd mcm yo-yo.

    Yg paling penting ialah kesihatan.

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com