Sunday, May 29, 2011

Blog Aku Serabai!

0 comments
 
Salam...

Malam tadi, aku memang tension sungguh sebab blog aku jadi lintang pukang dan serabai akibat kegagalan satu Javascript untuk berfungsi dengan baik ataupun mungkin juga javascript tersebut langsung tidak berfungsi. Ada juga kemungkinan, owner telah membuat beberapa adjustment dan javascript yang lama tidak berfungsi jika dipasang tanpa mengambil kira adjustment yang dia telah dibuat.

Aku terpaksa bertungkus-lumus hingga awal pagi (tidak tidur hingga ke subuh sebenarnya) untuk membuat beberapa adjustment terhadap blog aku ini. Keletihan yang melanda membuatkan aku boleh sahaja tertidur di mana-manapun.


Sebelum ini aku pernah juga mencoret tentang risiko yang terpaksa aku ambil jika bergantung harap kepada javascript yang disimpan di website luar jika website tersebut down, javascript diubah dan IDnya bertukar ataupun juga jika si owner mengalami bandwith exceeding limit di SINI.

Sepatutnya aku ikut sahaja naluri dan perasaan curiga aku itu dan sudah tentu aku dapat mengelakkan blog aku dari jadi kucar-kacir.


Apa boleh buat, aku terpaksa menerima jua keadaan yang melanda. Aku telah membuat beberapa perubahan besar termasuklah meletakkan kesemua banner rakan-rakan blogger ke satu page yang dinamakan EXCHANGE BANNER. Manakala, html code untuk ARTIKEL MENARIK, aku telah ubah dan hanya menggunakan simple marquee html code. Agak kureng dari segi persembahan marqueenya tetapi aku tidak kisah kerana yang penting blog aku nampak normal.

Aku tidak tahu sampai bila javascript tersebut akan pulih semula dan aku tidak mahu mengambil risiko dengan menggunakan javascript yang sebegitu buat masa ini.

Blog aku ini masih lagi di dalam proses pengubahsuaian. Header dan beberapa widget terpaksa aku adjust termasuklah menggodam CSS. Oleh itu, aku ingin mohon maaf sekiranya anda rasa terganggu jika datang melawat blog aku ini dan mendapati ianya sedikit kelam kabut dari segi layoutnya.



Sekian.
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com