Saturday, May 14, 2011

Oh Blogger!

4 comments
 
Salam...

Anda semua mungkin telah tahu, beberapa hari ini Blogger telah mengalami masalah teknikal dan akibatnya semua aktiviti berlandaskan platform Blogger juga bermasalah. Impak ke atas para blogger memang agak besar kerana pengguna Blogger yang agak ramai.

Menurut Blogger, masalah tersebut akan selesai dalam jangka-masa singkat. Ramai yang tidak sabar-sabar termasuklah aku. Hampir sejam sekali aku membuka website Blogger untuk mengetahui statusnya yang terkini...penat!!


 Asyik-asyik aku dipaparkan message ini:



Yang lebih mengharukan aku ialah apabila membaca message ini...


We are very sorry that users are unable to publish to Blogger right now. We have rolled back the maintenance release from last night and as a result, posts and comments from all users made after 7:37 am PDT on May 11, 2011 have been removed. Again, we apologize that this happened and our engineers are working hard to return Blogger to normal and restore your posts and comments. We will post a report once this work is complete.


-The Blogger Team


Ada 2 entry yang telah aku post selepas tarikh tersebut dan kedua-duanya telah hilang. Nasib baik, draft entry tersebut masih ada di dalam Dashboard, tetapi, aku perlu membuat editing dan re-publish.

Memang menyusahkan tetapi apa boleh buat, itulah risikonya jika inginkan platform website yang percuma.

So, hari ini, aku terpaksa melakukan editing dan cuba untuk re-publish kesemua entry yang telah hilang...

Apa-apapun, yang paling penting Blogger masih belum hilang...



Sekian.

4 Responses so far.

  1. salam en abg long
    Yaa..nasib baik dapat balik..dan nasiblah blogger tidak hilang huuhu..lepas ni terpaksa backup di wordpress..tkut hilang terus

  2. Salam Mama JnJ, thanx sudi komen. Skunk ni tgh copy semua entry ke dlm e-mail..tgh plan utk beli domain sendiri

  3. Unknown says:

    haha...sabo2...ujian sume tue...:)

  4. Salam Kazen, thanx sudi komen. Harap2 Blogger ada sesuatu yg lebih baik untuk para penggunanya.

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com