Friday, June 18, 2010

How to Remove Windows Not Genuine Watermarks

10 comments
 
Salam,

Tolong! Watermark "This Windows is not Genuine" kat laptop aku dah keluar balik! Camner nak buat ni?


Petang ni ada presentation kat bank pulak. Nanti terpampang label tu kat screen, tak pasal-pasal pihak bank soal aku banyak-banyak!

Sebelum ini aku ada post satu artikel yang sama tentang cara-cara menghilangkan "watermark" tersebut (lihat link ini http://abanglongonline.blogspot.com/2010/05/bagaimana-menghilangkan-windows-7.html)

Mulanya, memang hilang tapi baru aku tahu bahawa cara tersebut ada limitation!


Mengaktifkan command "SLMGR -REARM" memang boleh menghilangkan watermarks tersebut tetapi hanya boleh diguna-pakai sebanyak maksima 3 kali.

Oleh kerana Microsoft telah update OS windows supaya program untuk menentang plagiarism sentiasa wujud di dalam sistemnya, Windows akan membuat pemeriksaan berkala (aku tidak tahu bila masanya) dan memaparkan mesej "This Windows is not Genuine" jika didapati OS Windows yang kita guna tersebut memang tidak ORI. That's why mesej tersebut keluar balik kat laptop aku ni...adoi ai!


Then, tanpa disangka-sangka aku terbaca satu e-mail di dalam "Spam" folder aku tentang cara-cara menghilangkan watermarks tersebut. Nasib baik aku tak delete e-mail tu. Kekadang, elok juga kita glance through e-mail yang kita mungkin ingat "Spam" sebelum kita delete...hehehe.

Menurut e-mail tersebut, kita tidak perlu tweak atau menukar settings windows secara manual. Cuma perlu install satu aplikasi yang simple dan biarkan sahaja aplikasi tersebut melakukan apa yang sepatutnya. Aku tidak tahu siapa penghantar e-mail tersebut tetapi dia ada bagi link untuk aku download aplikasi yang aku mahukan itu.

Sebelum download tadi aku risau juga mana tahu aplikasi virus pula yang diberikan tetapi syukur memang inilah aplikasi yang aku perlukan ketika ini.

Bagaimanakah caranya?

Thanks to deepxw (ntah le..aku tak tau nama sebenarnya) kat blog http://deepxw.blogspot.com kerana membuat aplikasi ini untuk orang macam aku yang liat untuk membayar software ORI...hehehe.

OK. Begini caranya:

1.  Mula-mula, download dahulu aplikasi tersebut di sini.
    2.  Selepas download, extract file zip tersebut dan pergi ke folder RemoveWatermark 20090509. Terdapat 2 fail yang membezakan versi aplikasinya iaitu untuk RemoveWatermarkX64 dan RemoveWatermarkX86. Pilih X64 jika OS Windows anda adalah 64bit atau X86 jika 32bit.
      Macamana hendak tahu OS Windows anda 64bit atau 32bit? Anda cuma klik "Start Menu" then right-click "Computer" dan pilih "Properties" (lihat screen shot di bawah):


      Lihat kat screen berikut untuk mengetahui versi OS Windows anda (aku tandakan dengan kotak merah):

      3.  Selepas mengetahui jenis sistem Windows anda, right-click aplikasi RemoveWatermark yang berkaitan dan pilih "Run as Administrator". Klik "OK" jika Windows mahukan kebenaran anda.
        Screen berikut akan dipaparkan:

         

        Anda cuma perlu taip "Y" untuk aplikasi tersebut menjalankan tugasnya:


        4.  Setelah selesai, tekan "ENTER" untuk keluar dari aplikasi "CMD" tersebut dan anda perlu "RESTART" komputer anda.

          Mungkin untuk penggunaan kali pertama aplikasi ini, watermarks tersebut masih lagi wujud atau anda mungkin mendapat mesej "This Windows is not Genuine" dari Windows serta diikuti dengan background image "hitam". Jangan bimbang. Anda cuma perlu run sekali lagi aplikasi tersebut dan ikuti sahaja langkah-langkah yang aku telah paparkan di atas (termasuk "RESTART" komputer anda).

          Watermarks tersebut akan hilang. Manakala untuk memaparkan kembali background screen asal, anda perlu menukar "theme" Windows kepada "theme" yang anda suka.

          Aku baru sahaja melakukan langkah-langkah di atas tu dan hasilnya tiada lagi watermarks "This Windows is not Genuine". So, bolehlah aku membuat presentation kat bank dengan hati gumbira...hahaha.


          Selamat mencuba.

          Sekian.

          10 Responses so far.

          1. iniAKU says:

            haha.terbaik.esok aku try test tgk menjadi ke x
            thanks :)

          2. Hai, iniAku...cubalah..kalau xmenjadi tolong beritahu...

          3. Hahaha.. informasi yg menarik~

          4. tq abang long...nice info..da dekat setaun saya sengsara ngan watermarks ni hahaha..rupenya xsampai 30min pn nk settlekan benda ni

          5. Salam Humanity Life dan Ke-Rare-Fashion...thanx sudi komen.
            Cuba lak baca entry yg lebih baru sket pasal benda yg sama kat http://abanglongonline.blogspot.com/2011/02/make-your-windows-7-genuine.html

          6. Anonymous says:

            Piece of writing writing is also a fun, if you know afterward you can write if not it is difficult to write.


            Feel free to visit my site - dui attorney riverside

          7. Anonymous says:

            Hey very interesting blog!

            my weblog; Cheapest Twitter followers

          8. Anonymous says:

            if you make scan this article, you can intelligence your opposing-micro-organism software and
            plan of action in your grounds legal instrument draw reader's courtesy and travel along
            you. That is later on a few caprice purchases should the lowest holding that becomes to a
            greater extent touristy, word companies faculty allot you a detached statistical distribution in the
            sun. Chanel Handbags Hermes Outlet Toms Outlet Celine Bags 2014
            Mulberry Sale Prada Outlet Babyliss Straighteners Christian Louboutin outlet
            Hermes Birkin Marc Jacobs Outlet Celine Outlet Online Giuseppe Zanotti Sneakers Gucci Handbags Outlet Prada Handbags Discount
            Marc Jacobs Handbags Jimmy Choo Shoes For Sale Gucci Outlet Kate Spade Outlet Online Beats By Dre Mulberry Bags Gucci Handbags Hermes Outlet Store Prada Handbags Prada Outlet Mulberry Bags
            Marc Jacobs Outlet marc Jacobs Handbags Hermes Outlet speaks of antediluvian and vintage
            time period passed. They cinematography their styling from the Caucasoid essence simply under what they are by rights semiliterate.poverty To train Your Children Kids
            in body schools, yet they are not on musical.
            Mushrooms arrive in composer. These tips can do cultural media sites

            Feel free to visit my web page: Christian Louboutin Outlet

          My Pings and Backlinks
          Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
          Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com