Tuesday, May 18, 2010

Bagaimana menghilangkan Windows 7 Watermarks

0 comments
 
Salam...

Adakah kalian semua telah migrate ke Windows 7?

Windows 7 memang best...laju dan lebih mengancam dari Windows Vista atau Windows XP. Well...aku pun sudah migrate dan tengah layan Windows 7 Ultimate...tetapi biasalah..yang "crack" punya...hehehe.

Masalahnya, entah mamat mana yang telah mengusik laptop aku nih dan mengadjust "Windows Update" settings lalu terinstall lah beberapa updates termasuklah watermark "This Windows is not Genuine"...adoi ai.

Jenuh aku mencari software untuk remove watermark tersebut dan berbagai software perangkap yang aku terinstall. Software "perangkap"? Maksud aku software yang mulanya kata FREE tetapi bila dah install kena upgrade dulu untuk selesaikan masalah aku. Bila nak upgrade kenalah BAYAR dulu...cheh!!

Cari punya cari, aku terlawat satu laman web yang bagi idea macamana nak remove tanpa guna patches. Ini laman webnya:
http://www.bench3.com/2010/03/remove-windows-not-genuine-watermark.html

Cara yang diajar cukup mudah dan berjaya untuk laptop aku nih.

Caranya...

1.   Click START button.

2.   Kat column "Search" tu type CMD.Kat top portion Start Menu tu akan tunjuk program CMD.


3.   Right Click "CMD" dan select "Run as Administrator". CMD screen akan pop up (command prompt ).

4.   Cuma type "slmgr -rearm" followed by enter. Jangan lupa ada space between slmgr dengan -rearm tuh.




5.   Biarkan system invoke sendiri system 32 tu. Selepas itu, Restart komputer untuk changes tu takes effect.



Sepatutnya watermark "This Windows copy is not genuine" tu akan hilang (tak ada lagi).

Cara di atas berjaya untuk laptop aku (guna Windows 7). Aku harap anda semua pun begitu. Otherwise, kenalah reinstall semula Windows tu dan pastikan "Windows Update" tidak diaktifkan.

Ataupun lagi baik kalau kalian guna yang ORI punya and BAYAR...hehehe


Sekian.
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com