Thursday, April 28, 2011

Ideal weight

2 comments
 
Salam...

Semalam aku pergi membayar bil telefon dan bil elektrik di TM Point, Ampang Point. Oleh kerana kebiasaannya di kawasan itu tempat parking kereta amat terhad, lebih-lebih lagi waktu makan tengahari, aku telah pergi ke sana hanya dengan berjalan kaki.

Berjalan kaki? Biar betul?

Ya, memang betul!. Jaraknya (pergi dan balik) lebih kurang 7.5 km. Aku tidak merasa kepenatan yang melampau, cuma, baju aku lencun dek peluh yang mencurah. Setibanya aku di rumah, aku segera menimbang berat badan aku dan paparan penimbang menunjuk ke angka 63kg! Semakin menurun!


Aku tidak berapa arif tentang berat badan yang ideal untuk aku. Mungkin beratku ini masih belum ideal lagi, sebab itu ia semakin menurun.

Untuk kepastian, aku telah mencari maklumat di Internet dan akhirnya berjumpa satu laman web yang banyak memberikan maklumat-maklumat berguna mengenai kesihatan termasuklah maklumat tentang berat badan ideal yang aku memang cari-cari.

Aku paparkan di sini website tersebut menggunakan iFrame, bermakna, anda juga boleh melawati website tersebut secara terus dari entry aku ini tanpa membuka new windows.



Website tersebut juga ada menyediakan 2 calculator untuk mengira berat ideal anda dan Body Mass Index (BMI) yang diolah dalam format Microsoft Excel.

Jika anda tidak mahu untuk download calculator tersebut melalui website asalnya, anda boleh juga download di sini:
  1. Ideal Weight Calculator
  2. BMI Calculator

Aku harap maklumat yang aku paparkan ini berguna untuk anda.



Sekian.

2 Responses so far.

  1. Assalamualaikum..
    download calculator ya.. tq :-)

  2. Wa'alaikumussalam Naturalbeauty.. Download jgn tak download huhu

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com