Monday, April 25, 2011

When should you resign?

1 comments
 
Salam...

Hari Jumaat lepas entah mengapa aku seperti orang yang tidak berapa betul berjalan lebih 15km iaitu dari Taman Dagang ke Keramat AU dan kemudiannya kembali semula ke Taman Dagang. Aku pernah mengukur jarak di antara kedua-dua tempat tersebut iaitu lebih kurang 8km. Fikiran aku yang menerawang entah ke mana dan agak bercelaru membuatkan kaki aku melangkah sebegitu jauh.



Ironisnya, aku tidak pula merasai kepenatan yang melampau dan nafas aku juga masih teratur. Cuma kaki (paha dan betis) serta perut aku agak tegang. Entah berapa kilogram pula berat badan aku turun agaknya.


Apa kaitan fe'el yang tidak berapa betul dengan entry aku ini?

Well, pernahkah anda mengalami situasi di mana segala tindakan anda pada hari tertentu seperti tidak kena?

Pernahkah anda menjadi seorang pelupa yang keterlaluan?

Pernahkah anda rasa seperti tidak tahu apa yang anda buat?


Pernahkah anda berbuat sesuatu yang pada perasaan anda tiada salahnya tetapi lain pula pada pandangan orang lain yang mengatakan anda sudah tidak betul?\



Pernahkah anda rasa yang amat seronok mengganggu kerja orang lain atau mengganggu orang lain yang sedang bekerja sedangkan kerja anda masih tidak siap-siap lagi?

Aku bukanlah pakar di dalam menilai tahap stress seseorang, tetapi jika salah satu soalan di atas mempunyai jawapan "YA", aku rasa anda sememangnya di dalam situasi stress.

Aku tidaklah pula beranggapan bahawa anda mesti resign dari pekerjaan anda sekarang jika situasi di atas berlaku terhadap anda, cuma mungkin anda memerlukan sesuatu dan panduan untuk memastikan tindakan anda tersebut tidak membawa keburukan kepada syarikat di mana anda bekerja.

Tetapi...jika anda seperti hilang akal memarahi orang lain termasuk bos anda sendiri tanpa alasan yang munasabah...


Bertindak ingin mencederakan pekerja-pekerja lain...



Melakukan aksi-aksi terlampau di pejabat...


aku galakkan anda berhenti sahaja bekerja di situ...hahaha.

Jika tidak mahu sekalipun, aku cadangkan anda berjumpa seorang psychiatrist...hmmm



Sekian.

One Response so far.

  1. Eat Breast Milk Ice Cream: One London restaurant is selling breast milk ice cream. It’s called Baby Gaga and costs about $23. 30 fluid ounces (890 ml) of breast milk are ough to make 50 servings

    Delicious Bat Soup: am not a big fan of exotic foods, but I’m sure I’d at least try some of them if I didn’t know what they were. But to take a whole bat and dump it in a pot of soup, then dump it in my plate…

    Delicious Street Food: The best Delhi street food is without a doubt found in Old Delhi around Chandni Chowk.

    The Impact of Infectious Diseases: The purpose of tonsils is to destroy foreign substances that are swallowed or breathed in. In the United States, poisoning is the fourth leading cause of death among children.

    Beautiful 3D Drawings by 17 year old Fredo: Some of his extremely detailed 3D drawings even feature creepy goblins holding physical objects like a lighter or reaching out of the page for a soda can. More beautiful 3D drawings.

    Sushi Rolls With Macaroni and Cheese: Macaroni And Cheese Sushi Rolls: Here's a step-by-step tutorial on how to make that old classic, Mac & Cheese Sushi. Want in mouth. Now.

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com