Thursday, May 20, 2010

Get High Speed Internet Broadband Software

2 comments
 
Salam,

Post kali aku nak cerita tentang FULL SPEED V3.6 dari Versis yang dilabelkan sebagai agent yang boleh meningkatkan kelajuan internet connection komputer kita 5 kali ganda. Wow!!
Aku ni agaknya jenis manusia yang tidak pernah puas hati dengan apa yang aku ada. Kalau diikutkan, laptop aku ni memang dah cukup laju tetapi masih lagi mencari software-software untuk melajukannya lagi...hehehe.


Software FULL SPEED V3.6 ini didatangkan sekali dengan "Internet Speed Test". Jadi sebelum anda install, elok test dulu current speed dan setelah install cuba try test sekali lagi untuk melihat bukti seperti yang dikatakan oleh pereka software tersebut (samada betul atau tidak).

Kelebihan-kelebihan "FULL SPEED V3.6":

1. Meningkatkan kelajuan Internet connection
2. Mempercepatkan muat-turun file-file internet
3. Meningkatkan kelajuan dan melancarkan process melayari laman-laman web
4. Memperbaiki prestasi Intranet connection
5. Melancarkan muzik dan video streaming dari internet
6. Meningkatkan prestasi e-mail
7. Mengurangkan kerosakan fail-fail semasa muat-turun (download)
8. Sesuai untuk ADSL/DSL modems/routers dan wireless (WiFi)

Jika anda berminat, sila download program tersebut di http://www.getfullspeed.com


Nasihat aku, lebih baik untuk melakukan "speed test" dahulu sebelum install software ni.

Cara-cara untuk install FULL SPEED V3.6:

  • Download file dan save ke dalam komputer anda.


  • Double-click application file (FullSpeedV3.6fsbb.exe). Perlu diingat bahawa software tersebut akan juga install Ask.com di Internet Explorer sebagai agent carian.

  • Selepas berjaya install, screen kat bawah akan pop up.


  • Pilih "browser" anda dengan click button yang ada kat bahagian atas pop up tu (Internet Explorer atau Firefox).

  • Click "Web Speed Test". Software tu akan melakukan ping test untuk menilai tahap kelajuan internet connection komputer anda. Sila lihat screen shot di bawah.



  • Setelah selesai, software tersebut akan menunjukkan jumlah masa yang diperlukan untuk membuka laman web yang di"ping" td. Lagi kurang masanya lagi laju.

  • Program tu akan memberitahu anda boleh "boost" kelajuan internet sekarang. Aku cadangkan, anda terus sahaja pilih (click) "BOOST PRO" kerana untuk versi 3.6 ini ia dah jadi FREE. Syaratnya cuma gunakan agent carian Ask.com yang telah terinstall kat Internet Explorer anda. Software ini akan meminta anda berbuat demikian.

  • Beberapa pop up reminder akan terpapar di screen komputer. Anda accept sahaja atau click ok sehingga pop up tersebut tidak keluar lagi.

  • Finally, reset komputer anda dan enjoy the FULL in speed.

Aku dah pun menggunakan FULL SPEED V3.6 ni dan ternyata benar dakwaan perekanya.

Walaubagaimanapun, akan wujud satu program "fsb.exe" running bila kita check kat "Task Manager" atau "Startup Manager". Aku, pada mulanya agak panik juga dan terus je delete program tersebut dari komputer aku (total delete pulak tu). Sebabnya aku terbaca di internet bahawa "fsb.exe" tu merupakan satu worm/virus komputer yang bahaya!
Jadi aku telah menghantar e-mail kepada info@getfullspeed.com untuk kepastian dan menerima jawapan e-mail seperti di bawah:

Hi Wansuhaim

Thank you for your email question and your information
Yes fsb.exe is ours. I can assure you there is nothing to be concerned about.
Fsb.exe has been added to ensure that that the Full Speed Boost tweaks and changes are maintained after a reboot because we had a few complaints from users that the tweaks were lost after reboots!
As you probably know this should not happen because the tweaks are permanent, however we have to take these complaints seriously and address them. So the obvious way to do solve the issue is to ensure the tweaks are still in place after a reboot and of course this takes an automated process at startup to ensure this. Fsb (full speed boost) runs at startup to ensure the boost is still active and applied and if not then re apply it.

I hope this helps explain things Simon? Please do not hesitate to contact me if you have any more questions of concerns.

Thanks again for your email.

Best regards

Greg

Versis Support

Sekarang aku baru tahu bahawa "fsb.exe" yang dikatakan bahaya itu merupakan virus bawaan FESBER manakala "fsb.exe" ini pula meant FULL SPEED BOOST. Masalahnya aku dah uninstall FULL SPEED dari komputer aku..dan performancenya agak kureng sket..so..kenalah re-install lagi sekali dengan muat-turun application yang baru. Application yang lama memang tidak boleh diguna lagi sebab aku dah delete guna Advanced SystemCare Pro aku (dasyat!..sikit fail pun dia tak tinggal).


Sekian.

2 Responses so far.

  1. wahhh.
    very useful software.
    thanx!
    tgh download ni.
    huhu.

  2. Sekarang software ni valid lagi tak?

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com