Saturday, August 20, 2011

SMS Lawak atau Lucah?

6 comments
 
Salam...

Sebelum itu, aku ingin memohon maaf kiranya entry aku ini berbaur lucah atau berlabel 18sx dan lebih-lebih lagi jika fikiran pembacanya mudah menerawang ke arah itu. Ada juga rasa bersalah bersarang di minda aku ini tetapi aku masih ingin paparkannya juga...hehe.

Muka kucing yang rasa bersalah

Di bulan Ramadhan ini, kita seringkali menerima SMS ucapan-ucapan selamat berpuasa atau Selamat Hari Raya dari rakan-rakan dan saudara-mara kita. Berbagai-bagai bentuk, genre, gaya penyampaian yang diterampilkan walaupun kebanyakannya dipanjang-panjangkan dari seorang dua penghantar SMS.

Tidak kurang juga SMS-SMS yang berbaur 18sx atau sekurang-kurangnya mempunyai "double meaning" seperti SMS yang aku telah terima di bawah. Kadang-kadang wujud juga rasa bersalah walaupun tertawa setelah membacanya.

Enjoy reading...hehe.


Tatkala ustaz Roshdan memberi kuliah khusus untuk ibu-ibu setelah selesai bersolat tarawikh, ada dua wanita datang kepada beliau ingin bertanya.


Wanita pertama bertanya, "Ustaz, kalau saya pegang-pegang punya suami saya sampai tegang dan akhirnya keluar, apakah saya juga harus mandi junub?"


Ustaz menjawab, "Tidak!! Kamu cukup mencuci tanganmu dengan sabun!"


Ustaz melihat wanita yang pertama tadi tersenyum tetapi wanita yang kedua termanggu-manggu.


Lalu ustaz bertanya kepada wanita kedua tersebut, "Ada apa-apa yang kamu nak tanyakan?"


Wanita kedua menjawab, "Saya tidak jadi bertanyalah ustaz sebab saya sudah tahu jawapannya. Bererti saya cukup kumur-kumur aje..."


Dengarnya SMS ini dah beratus kali diforwardkan ke penerima lainnya termasuklah aku...

Jangan marah aku yer? Aku just forwardkan ajer...huhu



Sekian...hehehe

6 Responses so far.

  1. Salam;
    yang penting kita pandang dari sudut positif.

  2. lawak dan lucah...pemberatannya sama ada lawak atau lucah, bergantung pada diri kita sendiri..heheh

  3. hahaha.ak gelak bace.lawak!

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com