Thursday, August 18, 2011

Pisau Seramik?

7 comments
 
Salam...

Petang tadi aku sibuk menyediakan juadah berbuka untuk keluarga aku, iaitu mee rebus special. Kenapa? Tak percaya? Ya, aku masak mee rebus special untuk keluarga aku!

Untuk itu aku telah memotong daging (dihiris halus) untuk dimasukkan ke dalam kuah mee rebus aku itu. Entah berapa kali aku terpaksa mengasah pisau pemotong aku yang tak berapa tajam tersebut. Akibatnya, secara tidak sengaja aku telah terhiris jari aku semasa mengasah pisau tersebut dan darah memancut.


Aku teruskan juga memasak mee rebus tersebut dengan cukup berhati-hati untuk mengelakkan ahli keluarga aku menjadi seperti Raja Bersiung akibat termakan darah aku...ish3. Walaupun dengan sedikit kepayahan dan kepedihan jari aku yang terhiris, aku berjaya juga menyiapkan mee rebus tersebut, alhamdulillah.


Selesai berbuka tadi, aku termenung. Alangkah baiknya kalau aku ada pisau yang sentiasa tajam tanpa perlu diasah dan yang lebih penting lagi tidak mencederakan diriku.

Cari punya cari, akhirnya aku ketemu juga dengan satu iklan tentang pisau yang sentiasa tajam tanpa perlu diasah. Pisau Seramik!!


Pisau Seramik diperbuat daripada zirconim dioxide (zirconia) antara bahan mineral terkeras di dunia. Ia menjadikan mata pisau SENTIASA tajam dan TIDAK PERLU diasah. Lebih baik dari itu mata pisau seramik TIDAK AKAN karat.

Apa yang lebih menarik minat aku ialah, pisau tersebut mempunyai hulu yang colorful dan boleh menjadi sebahagian perhiasan meja dapurku.


So, kalau anda semua berminat, boleh la order dan beli secara online dengan klik link di bawah ini:




Sekian.

7 Responses so far.

  1. pisau tu nampak cantik :D

  2. Salam Freaky...tu la tuh, memang cantek..kalau tak nak guna pun leh jd perhiasan kat atas meja dapur.

  3. mee rebus....oh sedapnya!
    cantiknya hulu pisau seramik tu kan..colorful..

    kesian kucing dalam gambar...tanganngy luka dan ada bandage.. dan bertongkat lagi tu...huhuhu

  4. Salam Kay...a ah, Abg Long masak mee rebus resepi Hj Wahid..sedaap..hehe. Hulu pisau tu colorful dan cantek jd perhiasan dan tajam gler. Kucing tu pandai berlakon tu..huhu

  5. ifwat says:

    mak ai.. pisau pun warna warni.. hehe

  6. Salam Ifwat..tu la, jgn sangka barang camtu tak leh diceriakan dgn warna2 yg menarik...apa lg, order la sebijik..hehe

  7. Anonymous says:

    hari 2 de jgak 0rg kte beli 1 set pisau ni....rm brape ntah...klau nk beli mcm mne ek?de jual kt mana? - ika

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com