Wednesday, August 24, 2011

Lawak atau ...?

9 comments
 
Salam...

Dalam pada aku stress atau berduka, adakalanya aku menerima SMS dari rakan-rakan yang seolah-olah tahu dan mengerti perasaan aku pada masa itu. SMS yang seringkali menceriakan kembali perasaan gundah gulana. Ada SMS yang lawak atau kelakar. Ada SMS yang berbentuk 18sx tetapi santai. Ada SMS yang menyedarkan aku untuk sentiasa tabah di dalam kehidupan. Aku ucapkan jutaan terima kasih kepada rakan-rakan yang perihatin dan suka untuk share sesuatu yang menceriakan suasana.

Ini satu lagi SMS yang baru aku terima. Semasa mula-mula membacanya, aku gelak sakan...


Tetapi selepas itu, wujud pula rasa bersalah...

Aku paparkan di sini untuk tatapan anda pula...


Makna di sebalik jenama kereta:

BMW - Bring Me Women
LEXUS - Luxury EXports to United States
FORD - For Only Romantic Drivers
HYUNDAI - Hope You Understand Nothing's Driveable And Inexpensive
VOLVO - Very Odd Looking Vehicular Object
PORSCHE - Proof Of Rich Spoiled Children Having Everything
KIA - Kills In Accidents
TOYOTA - The One You Only Trust Always
NISSAN - Nothing Inexpensive So Spend Another Ninehundred
PROTON - Powerwindow Rosak Oooh Tidaaakkk Ohhh Noooooo!!


Cuba anda perhatikan jenama kereta yang last tuh..

Perlukah kita gelak atau patutkah kita marah?


Rasa macam hilang perasaan ceria dan timbul kembali suasana gundah gulana...ish3.

Apakah persepsi anda?




Sekian.

9 Responses so far.

  1. kah kah kah power window rosak, tambah sket lagi, tayar pancit sesuai sangat kan,.
    jom terjah ke blog saya,. hari ni ada pelbagai informasi terkini lagi sengsasi di blog saya,.
    antara tajuk2 utama di blog saya ialah,.
    ketua wanita pkr gelugor peluk islam, 4 lelaki dipenjara gara2 rogol pelajar malaysia, bapa didakwa cuba sembelih anak, dan pelbagai informasi terkini yg akan di update nanti,. jom ler terjah jangan tunggu2 lagi,.

  2. Salam;
    dua2 boleh ikut..marah sebab itu kereta keluaran bapak kita,..ketawa sebab benda tu memang betul dan benar selalu sangat powerwindow rosak asik2 dia lagi yg rosak..

  3. erk..sy xtau apa2 pasal kereta..

    tahu bw aje..heheh..

  4. Salam Mcm Ni Lah dan Yusuflaili.. tu lah, tapi skrg ni ada banyak improvement kat kereta kebangsaan kita tu cuma bab harga masih terlalu mahal berbanding kualiti.

  5. Salam Nuyui...errr...bw tak guna kete ke? Abg long guna kete kancil jer, senang nak ciluk2 dan tak penat sangat berbanding jalan kaki..huhu

  6. haha..lawak juga tapi kadang2 benda2 lawak seperti ini dapat mencerminkan perkara sebenar kan...

  7. hihi... gelak jelah... :))

  8. Salam Kay Masingan..tu lah, gelak tapi "gelak ada makna tu"..hehe

  9. Salam Secret Ash...gelak dalam sebak uhuk! uhuk!

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com