Saturday, July 31, 2010

Another way to increase traffic to your blog

12 comments
 
Salam,

Kali ini aku coretkan satu post yang agak pendek. Aku ingin share dengan anda semua tentang satu lagi cara untuk menambahkan jumlah pelawat ke laman web atau blog anda secara “exchange links” dan cara ini bagi aku amat menarik!


Exchange Links

Sebelum ini, semua "exchange links" aku buat secara manual dengan meminta pemilik website atau blog untuk menerima aku sebagai rakan dan meminta mereka meletakkan link blog aku ke dalam website atau blog mereka. Sebagai balasan, aku juga perlu meletakkan link-link website atau blog mereka ke dalam blog aku pula.

Kesemuanya aku perlu lakukan secara manual. Aku juga pernah mendaftar untuk menggunakan aplikasi blogrol di “Blogrolling.com” tetapi website tersebut seringkali menghadapi masalah kebelakangan ini dan link-link tidak dikemaskinikan seperti yang sepatutnya dan aku sendiri tidak boleh lagi menambah link-link baru.

Aku selalu terfikir bagaimana untuk menyemak prestasi “exchange links” aku dengan website atau blog lain. Aku tidak tahu bagaimana untuk melihat jumlah hit yang aku terima dari link-link yang aku telah submit ke website atau blog tersebut serta jumlah hit website atau blog melalui blog aku ini.


Aku juga tidak tahu samada link menghala ke blog aku itu masih wujud atau tidak di website atau blog mereka.

 
Aku memang tidak mempunyai masa untuk memeriksa setiap website atau blog yang sepatutnya memaparkan link blog aku.

Definitely, aku memerlukan satu report yang menunjukkan statistks berkaitan link blog aku ini.

Aku memerlukan satu website yang menyediakan "exchange links" secara automatik dan pada masa yang sama memberikan aku satu report berkenaan prestasi link aku itu (jumlah impressions dan hit). Dengan demikian, aku boleh memberi fokus kepada menulis post-post yang aku suka.

Aku dah jumpa! 23Blogs.com!

Aku telah menemuinya pagi tadi bila aku pergi melawat satu blog yang terpapar di iklan “Entrecard” aku.

Jika anda seperti aku berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut tentang 23Blogs dan juga mendaftar (secara PERCUMA), anda boleh lawati websitenya di SINI.

Harus diingat, widget "exchange links" tersebut bukanlah satu cara untuk anda mendapat duit di internet. Website 23Blogs.com ini hanya menyediakan platform untuk anda menguruskan "exchange links" anda dan ahli-ahlinya.

Bagaimanakah 23Blogs berfungsi?

Apabila anda register/sign up dan daftarkan blog anda itu, anda akan diberikan kod HTML untuk diletakkan di dalam blog. Widget ini akan memaparkan 10 nama-nama website atau blog yang berlainan di dalam satu pre-designed table (anda boleh pilih jenis table yang sesuai dengan latar belakang blog anda). Paparan teks nama-nama website atau blog yang bergerak-gerak (scrolling) dapat menarik para pelawat untuk melihatnya.






23Blogs.com juga berjanji dan memastikan bahawa anda akan mendapat "one to one" (1:1) pertukaran hit dengan website atau blog ahli-ahlinya yang terpapar di table tersebut. Maksudnya, jika seorang pelawat blog anda klik satu link yang terdapat di widget tersebut, syarikat (website 23Blogs.com), akan memberikan anda satu klik kepada blog anda sebagai bayaran. Website tersebut juga akan memberikan anda 1 kredit.

Kelebihan-kelebihan lain
  • Anda akan mendapat 10 hit bila anda mendaftar dengan syarat anda memasang kod HTML widget tersebut dalam tempoh 24 jam selepas mendaftar.
  • Terdapat lebih daripada 10 corak table yang berbeza-beza mengikut kesesuaian blog anda
  • Jika anda mempromosi dan blog lain pula menggunakannya anda akan mendapat 10 hit.
  • Statistiks yang dikemaskini setiap masa (real-time).
  • Anda boleh memilih kategori blog di mana link anda ingin dipaparkan.
  • PERCUMA, GRATIS, FREE!

Amaran!

Pendaftaran walaupun percuma adalah tertakluk kepada kelulusan. 23Blogs.com tidak membenarkan atau menerima website atau blog yang mengandungi unsur-unsur lucah.


Ok rakan-rakan blogger semua. Jika anda berminat untuk mendaftar dan menggunakan perkhidmatan 23Blogs tersebut, anda boleh klik link website tersebut di SINI.


Sekian.

12 Responses so far.

  1. mar says:

    nk join lah,..thank,.

  2. Noridah says:

    thanks good info. like to try.

  3. ozzy says:

    kurang faham pasal benda2 ni..apapun x salah mencuba..terima kasih

  4. Dakjaat says:

    alamak.. nak add widget lagi kat sidebar ni yg lemah sikit.... :D hehehe! by the way, boleh pakai juga ni.

  5. salam..saya nak join jugalah en abang long
    ;-)

  6. Salam Mar, Noridah, Ozzy, Dakjaat & Mama JnJ. Thanx coz sudi bagi komen. Benda ni cuma salah satu dari beratus-ratus cara utk dapat trafik. Tak salah mencuba. Kalau tak menjadi boleh remove jer...Njoy blogging.

  7. Ohbelog says:

    tq bro tip yang bagus!

  8. Salam Ohbelog. Terima kasih kembali

  9. Captain says:

    salam abang Long,

    Saya nak join juga..nak copy dan paste artikel ni...mohon kebenaran!

  10. Salam Captain. Thanx sudi komen. Boleh saja..

  11. salam abglong. hehe saya lagi. jgn bosan ya. :-). cuma nk say tq.

  12. Anonymous says:

    [p]You will find ankle span uggs boots for all brief adventures, plus tibia along with knee high taller ugg sheepskin boots boots intended for the occasions the spot where you plan on becoming out in the cool intended for for a longer time . Most manufacturers who design shoes in a similar fashion to genuine UGG boots acknowledge [url=http://www.uggbaileybuttonfboots.co.uk]bailey button ugg boots[/url] that they are imitations and give the brand their own individual logo, often describing them as UGG-like boots/shoes/slippers/etc . These are composed of fine lamb pores and skin consequently that's why they are so easy to [url=http://www.ugg-boots-clearance-outlet.co.uk]ugg boots clearance[/url] carry . Another style of Ugg Boots is the beautiful Women's Lattice [url=http://www.cheap-uggboots-outlet.co.uk]ugg boots outlet sale[/url] Cardy . Setting the benchmark for ideal winter footwear, these boots are really practical [url=http://www.officaluggboots2012.co.uk]cheap offical ugg boots[/url] but not a ridiculous fad that most people will look back onto in ten years and wonder what they were thinking . This is a line that has been all around for around 40 years and has offered up innovative systems and comfort and ease zones for athletes and people that simply wish [url=http://www.uuggbootsale.co.uk]ugg boots sale[/url] to individual an extremely relaxed pair of sneakers for daily use . What are the main features to look for when purchasing a Ugg Boots? UGG Boots 5511 BroomeAlways take a close look at the ones you are going to buy [url=http://www.uggbootfuk.co.uk]ugg boots uk size 5[/url] as sheepskin leather comes in many different grades . This material keeps the feet [url=http://www.uggsaleukclearance.co.uk]ugg sale outlet[/url] dry up.[/p]

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com