Monday, July 19, 2010

UFO visited Malaysia?

6 comments
 
Salam,

Menggemparkan!

Harian Metro bertarikh 19-Julai-2010 melaporkan bahawa suatu objek asing seakan-akan piring terbang (UFO) muncul di ruang udara berhampiran pantai peranginan Tuaran Beach Resort, Kota Kinabalu.

Objek tersebut berbentuk bulat dan berwarna biru terapung di udara untuk beberapa saat. Kemudiannya ia bertukar pula menjadi warna hijau.

Kemunculan objek berkenaan disaksikan beberapa kakitangan dan tetamu pusat peranginan tersebut.

Ada di kalangan mereka sempat merakamkan gambar objek tersebut sebelum ianya hilang dalam sekelip mata. Ada telefon bimbit tiba-tiba ‘mati’ dengan tidak semena-mena sebaik merakam gambar objek berkenaan.

Apa yang peliknya, objek tersebut tidak pula mengeluarkan sebarang bunyi seperti yang dihasilkan oleh pesawat udara.

Kemunculan UFO di negara ini dikesan bermula pada tahun 1950-an apabila seorang lelaki melihat satu piring terbang di Petaling Jaya. Sejak itu, beberapa objek menyerupai piring terbang didakwa dilihat rakyat negara ini. Kali terakhir UFO muncul di negara ini ialah pada tahun 1999 di Tanjung Sepat, Kuala Langat.

Rakaman video menunjukkan kehadiran UFO di Kuala Lumpur:





Adakah UFO benar-benar wujud?

Payah juga untuk aku menjawab soalan tersebut kerana aku tidak pernah melihatnya. Bagaimana pula dengan anda? Adakah anda percaya akan kewujudan UFO?



Bagaimana pula kehadiran UFO di sudut pandangan Islam?

Terdapat banyak huraian, kupasan serta pembentangan pendapat-pendapat tentang UFO dari pandangan Islam. Di antara laman web yang pernah aku baca yang mengupas topik ini ialah di sebuah blog bernama Berbagai Perspektif Islam (http://perspektif-islam-interaktif.blogspot.com/2009/07/tes.html).

Ada beberapa tokoh-tokoh Islam yang berpendapat makhluk asing atau UFO hanyalah propaganda musuh Islam yang mahu memesongkan akidah orang Islam atau menanamkan elemen ketakutan.

Walaubagaimanapun, laman web yang aku paparkan di atas cuba memberikan pandangan berbeza sebahagian lagi tokoh-tokoh Islam yang tidak menolak kemungkinan makhluk asing atau UFO itu benar-benar wujud.

Di antara pandangan-pandangan yang diberikan ialah tentang suatu hadith Rasulullah S.A.W. yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah, MalaikatNya, serta penduduk langit dan bumi, hingga semut yang ada di dalam lubangnya, dan ikan-ikan di lautan, (semuanya) bersalawat atas orang yang mengajarkan kebaikan pada manusia” (riwayat Tirmidzi).
Hadith tersebut dengan jelas membezakan di antara malaikat dan penduduk langit. Ada yang berpendapat bahwa penduduk langit adalah manusia yang telah masuk ke syurga. Namun itu mustahil kerana kita manusia hanya boleh memasuki syurga setelah dibangkitkan semula di padang mahsyar dan dihisab.

Ada pula berpendapat bahwa para penduduk langit terdiri daripada para nabi yang sudah wafat yang mungkin juga ada benarnya. Tetapi, kenapa pula Rasulullah S.A.W. tidak menyebut para nabi secara nyata?. 
Allah berkuasa untuk menciptakan mahluk-mahluk di berbagai planet di seluruh penjuru alam semesta. Walaupun tidak disebutkanNya di dalam Al Qur'an tidak bermakna makhluk-makhluk tersebut tidak ada. Sebagai contoh, di dalam Al Qur'an hanya disebutkan tentang 25 orang nabi, namun, jumlah sebenar nabi sesungguhnya sangatlah banyak (di dalam hadis disebutkan jumlah nabi adalah lebih kurang 125 ribu orang).

Pendapat tersebut dikukuhkan lagi dengan suatu hadith Rasulullah S.A.W. ketika berjalan-jalan bersama para sahabat setelah selesai solat subuh, lalu baginda menunjuk ke arah langit dan bersabda yang maksudnya:
"Disana ada sebuah bumi yang berwarna putih dan penduduknya juga putih, maka mereka tidak menyembah selain kepada Allah".

Sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui sama ada wujud atau tidaknya makhluk-makhluk asing atau UFO tersebut.



Berbalik kepada soalan asal aku di atas, adakah anda percaya akan kewujudan UFO?


Bagi aku melihat kapal angkasa berbentuk piring memang tidak pernah tetapi melihat piring-piring terbang sudah banyak kali apabila suami atau isteri bergaduh...hehehe.





Sekian.

6 Responses so far.

  1. susah dehh maun percaye ini

  2. fiezah91 says:

    nak percaya ke tak..nak percaya ke tak..haha.. ssh2.. huuu..

    tp percaya kat yg last tu..piring terbang akibat suami isteri bgaduh.wakakaka.. :P

  3. Cik Bucken and Fiezah91,

    Thanx for commenting.
    Memang ssh mau percaya coz kita xpernah jumpa atau melihatnya sendiri.

    Bab piring terbang yg last tu kenalah percaya..hahaha

  4. Allah cipta berbagai2 mahkluk .. :)

    Nothing is impossible.. tapi kalau yer pun nak mendarat.. bukan kat KL kot..hehe

    MY LATEST ENTRY: Kids Fun Time Contest-The Prizes arrived!

  5. Salam Hidayah, Thanx for commenting.
    Yup..nothing is impossible for Allah..ape2pun Dia mahu kita sentiasa mengingati akan kekuasaanNya.

  6. mgapa di mlysia? ngara lain2 xde ke?

    hnya Allah yg tahu tntg segla perkara ghaib kita diberitahu sdikit shja

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com