Friday, August 3, 2012

Jual nama aku?

1 comments
 
Salam...

Apa khabar rakan-rakan semua? Camner puasa? Harap kita sama-sama banyakkan sabar dalam melakukan ibadah ini. Sabar mengawal nafsu. Sabar menahan amarah. Sabar dalam serba-serbi dugaan dan cabaran. Sabar itu dan sabar ini...


Semakin ditahan-tahan kesabaran kadang-kadang semakin banyak dugaan yang mendatang.

Dugaan apa pulak yang aku hadapi kali ini?

Bukanlah dugaan yang berat sangat tetapi lebih kepada permainan emosi yang kadang-kadang menerbitkan sedikit elemen kemarahan atau tidak puas hati di dalam dada.

Baru-baru ini, MD bertanyakan kepada aku samada aku bercadang untuk berhenti kerja di syarikat aku sekarang. Terkejut juga sebab aku belum penah lagi bertindak atau melakukan sesuatu untuk berhenti bekerja di sini walaupun pernah terniat melakukannya.


Bila aku ajukan pertanyaan, barulah MD menjelaskan bahawa nama aku telah disebut-sebut oleh beberapa wakil syarikat lain semasa beliau bersama-sama mereka (bermesyuarat atau berlibur). Ramai yang tidak tahu bahawa orang yang bersama-sama mereka itu adalah MD aku. Ada yang kata, aku telah dipanggil untuk bekerja dengan mereka dengan jawatan dan gaji yang agak tinggi. Ada juga yang berkata bahawa mereka sedang bekerjasama dengan aku untuk projek-projek tertentu secara part-time. Ramai pula yang kata aku telah datang temuduga di tempat mereka. Yang lebih menarik, aku dikatakan sedang bekerja di syarikat mereka dan akulah juga yang sering membuat presentation kepada bank-bank bagi pihak mereka.

Betul ke?

"Mereka siap kata...En. Wan Suhaimi, yang dulu tu kerja di Maybank dan Mahmood Security."

Laaaaaaaaa.....jika detail yang camtu..memang confirm aku tu.

Apahal pulak yang telah berlaku?

Memang aku akui dahulu aku pernah submit resume untuk bekerja di syarikat-syarikat yang MD aku sebutkan tersebut tetapi itu telah lama dahulu sebelum aku bekerja di sini. Dan, tidak pernah sekalipun syarikat-syarikat tersebut memanggil aku untuk sesi temuduga apatah lagi dipanggil bekerja. Yang paling tak best ialah ada statement dari satu bank mengatakan aku akan membuat presentation kepada top management bank tersebut mewakili salah satu syarikat yang disebut MD. Wow!!!

Dari satu segi macam bagus sebab nama aku tetiba melonjak dan mendapat permintaan tinggi tetapi dari segi yang lain MD aku pula yang berkecil hati dan risau aku akan berhenti kerja dari syarikat dia.

Yang peliknya, ada juga wakil dari syarikat-syarikat tersebut yang dahulunya bangga mengutuk aku tetiba sanggup menjilat ludah sendiri dan mengguna nama aku pula...hmmmm.

Apa-apapun...sabar...sabar.. Inikan bulan puasa.


Ok...aku sambung lain kali. Nak pujuk MD aku tu untuk bersabar..sambil selit-selit ayat-ayat untuk naikkan gaji ke elaun ke..hehehe.



Sekian.

One Response so far.

  1. Jahirah says:

    macam tu la selalu....bila dah nampak ada potensi mulalah berebut...dulu sebelah mata pn xmo pndang....tp xbest la khabar2 angin macam ni...xsedap didengar...

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com