Saturday, August 11, 2012

Jemputan berbuka puasa

2 comments
 
Salam...

Apa khabar? Puasa tak hari ni? Puasa? Alhamdulillah... Jangan jadi macam sorang kawanku tu, bila ditanya puasa ke tak, dia menjawab dengan lantang...

"Tengok kaki la bro..aku berpuasa PENUH tau..puasa penuh nasi di mulut!!!"...cheh!!!


Janganlah marah dia. Dia uzur. Tiap-tiap tahun bayar fidyah...

Bulan puasa ni, perkara yang tidak sah kalau tidak disebut ialah jemputan berbuka. Ada yang buat di rumah. Ada yang buat di restoran. Ada yang buat di hotel...dan aku juga pernah dapat jemputan berbuka sambil berkelah di tepi jalanraya (tak sempat berbuka di rumah akibat kesesakan jalanraya..huhu).

Alhamdulillah...rezeki di bulan puasa. Ramai yang beramal berbelanja menjamu orang berbuka. Mudah-mudahan mereka mendapat ganjaran pahala yang melimpah...amin.

Aku rasa, bulan puasa kali ini adalah yang paling banyak jemputan berbuka aku terima. Setiap minggu ada, malah dalam seminggu hingga 3 kali. Rezeki. Dapat juga berjimat duit untuk bersedekah pula menjamu kariah masjid atau surau.

Cuma...menu yang aku dapat hampir sama...kambing bakar!!!


Kenapa ek?

Kambing dah berlebih-lebih ke kali ini? Dah 8 kali jemputan aku makan kambing bakar!


Mula-mula tu agak risau juga...mana tau blood pressure aku mengembek pula...

Hmmmm...tak payah fikir tu...orang dah jemput makan...kita makan la..tak baik mengelak atau menolak, nanti mereka kecil hati pulak...hehehe..

Petang ni, ada lagi jemputan...dan menu ada juga kambing bakar....ish..




Sekian...mmbekkkkkkkk!!

2 Responses so far.

  1. Kesian ngan kambing tahun ni..asik2 jadi mangsa keadaan je tahun ni.

  2. Salam Yusuflaili... dulu kambing2 tu riso masa Hari Raya Korban jer..skunk ni dah tak kira waktu dah...ramai sgt peminat-peminat kambing yg tertunggu-tunggu...hehehe

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com