Wednesday, August 22, 2012

Banyak beraya di dalam kereta

2 comments
 
Salam...

Selamat Hari Raya rakan-rakan semua. Harap semua sihat wal-afiat. Harap masih dapat mengawal perut, maklumlah semasa Hari Raya ni ramai saudara-mara dan kawan-kawan yang menjamu tetamu dengan makanan yang berat-berat...lemang, ketupat, lontong, nasi minyak pun ada..kuih Raya...ooo...yang tu kita tunggu di penghujung Syawal, mesti ramai yang mencari..hehe.


Bagaimana Raya anda semua? Banyak rumah diziarah?

Bagi aku, tahun ni yang paling sedikit rumah aku ziarah (di minggu pertama Hari Raya). Puncanya.. jammed, jammed, jammed dan jammed lagi.

Hari Raya pertama aku tidak kisah sangat kerana aku bekerja dan jalan-jalan di sekitar KL - Shah Alam agak lengang. Hari Raya kedua, sana-sini jammed...MRR2, Plus Highway (kedua-dua arah)..malah, Jalan Ampang pun jammed jugak. Kalau biasanya dari Nilai ke Seremban cuma 15 minit, hari tu, 2 jam!!! Mak ai!! Dari Melawati ke Ampang pun 1 jam lebih...aduyai!!!

Tu belum lagi cerita nak pergi Utara dan Pantai Timur lagi...

Apa dah jadi ni?

Kenapa Raya tahun ni sana sini traffic jammed?

Sepatutnya, kita banyak beraya di rumah saudara-mara dan sahabat handai tetapi kesesakan lalulintas menyebabkan banyak masa terbuang di dalam kereta!!!!


Terpaksalah siapkan tempat untuk simpan kuih-kuih Raya di dalam kereta... mana tau, ada kengkawan yang senasib, boleh lah sama-sama beraya....di dalam kereta...!



Sekian.

2 Responses so far.

  1. ini tandanya jumlah kereta di negara kita hampir sama banyak dengan penduduk malaysia.makna setiap seorang sebiji kereta .

  2. saya blk kg raya pertama jem.tp mgkn sbb blk tgh ari.thn sblm ni btolak awal pg,xde pulak jam...sabo aje la...
    slmt hari raya aidilfitri abg long..slh silap mohon maaf...;)

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com