Thursday, August 16, 2012

Dapat Bonus Raya!!!

4 comments
 
Salam...

Beberapa hari lagi nak Raya. Ramai warga Kuala Lumpur yang berpusu-pusu untuk pulang ke kampung, berpusu-pusu membeli belah untuk Hari Raya di saat-saat akhir, berpusu-pusu membeli kuih Raya, berpusu-pusu pergi ke Bank menukar duit Raya... cuma..bak keluhan seorang pakcik di surau berdekatan rumah aku..

"Kenapa la mereka tak berpusu-pusu ke masjid dan surau melipat-gandakan ibadah. Masa dah suntuk. Lepas ni kena tunggu setahun baru jumpa semula Ramadhan..."

...errr..hmmm...ish3


Dalam pada ramai orang berpusu-pusu tersebut, di pejabat aku juga begitu. Masing-masing berpusu-pusu untuk bersalam-salaman dengan pihak Pengurusan atasan...

Sebenarnya yang dikejar bukanlah ingin bersalaman tetapi duit Raya!

Yessss...syarikat aku memberi bonus cum duit Raya!!
Syarikat engkau ada???...hehe


Masing-masing rasa gumbira...bersyukur..tak kira la dapat sedikit atau banyak, yang penting dapat juga.

Bak kata salah seorang staff aku..

"Alhamdulillah...dapat juga la aku makan ayam Raya ni..."

Tak tau la samada dia berseloroh benar-benar bersyukur atau just memberi kata-kata sindiran...hmmm.

Well...bagi aku pulak, ini lah bonus yang pertama kali aku terima sejak (selepas) aku berhenti bekerja di Maybank 5 tahun yang lalu. Syarikat-syarikat yang aku bekerja selepas itu, bukan setakat bonus, gaji aku, KWSP aku, cukai pendapatan aku (PCB) serta entitlement aku memang dicarik-carik, dicincang-cincang dan ada juga yang digiling halus hingga tidak kelihatan...

Apa-apa pun, syukur alhamdulillah..

Raya ni, boleh la beri duit Raya lebih sedikit kepada emak dan abah aku...isteriku...anak-anak aku serta anak-anak saudaraku yang berduyun tu..

Boleh la juga aku belikan Friskies untuk kucing-kucing aku...


Harap-harap kucing-kucing tu tak pula berseloroh berkata...

"Dapat juga la merasa makan Friskies Raya ni..."

huhu





Sekian.

4 Responses so far.

  1. hihi,yui pon dpt bonus gak even company swasta..

    leh beli friskies byk2 bg anak2 makan..

  2. miz ruha says:

    seronok kucing2 dapat makanan raya..=)

  3. This comment has been removed by the author.
  4. salam lebaran
    moga bergembira di aidilfitri
    MAAF ZAHIR BATIN

My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com