Wednesday, March 9, 2011

I'm damn tired

0 comments
 
Salam.

Mungkin post kali ini agak merapu sedikit kerana aku agak keletihan dengan berbagai-bagai altiviti fizikal dan memerah mental. Aku bercadang untuk tidur lebih awal tetapi bila dah baring di atas katil, mata makin bulat pulak. Banyak perkara-perkara yang berlegar-legar di fikiran aku terutamanya tentang meeting yang telah diaturkan dengan delegasi Australia yang akan ke sini minggu hadapan. Bukan aku takut tetapi lebih kepada rasa teruja untuk menunjukkan kemahiran aku kepada mereka di samping ingin membuat "close deal" agar mereka terus bersetuju membuat pelaburan di sini.

Di samping itu aku juga semakin aktif menjual Jus Manggis Shamelin yang kelihatannya memberi pulangan yang menakjubkan walaupun hanya sebulan aku menjadi pengedar yang sah. Ke sana  ke mari aku berurusan (menaja dan menjual) dan semangat aku makin berkobar-kobar.

Kenapa pula aku letih sedangkan sepatutnya Jus Manggis itu akan memberikan aku tenaga tambahan? Memang betul adanya tenaga "extra" setelah minum Jus Manggis Shamelin, tetapi jika kudrat kita dikerah secara berterusan dan tanpa henti, tidak semestinya kita tidak letih. Cuma, tidaklah sampai tahap keletihan melampau hingga tertidur ketika memandu (sepertimana yang pernah terjadi kepada aku sebelum ini). Apa yang pasti keletihan aku adalah berpunca dari tidur yang tidak cukup!


Aku bersyukur kerana mendapat sokongan tidak berbelah bagi dari isteriku yang tercinta. Kadangkala aku rasa "down" bila ada "rejection", isteriku itulah yang menaikkan kembali semangat aku. Pernah juga kami berselisih faham (biasalah..adat berumah tangga). Puncanya kerana aku ini selalu hilang fokus dan mudah rasa "down" bila wujud sedikit kegagalan. Bukan apa, sebelum ini aku pernah menjadi pengedar MLM seperti Amway, Zhulian, Maxcare, pelaburan internet seperti Empay, UT2U dan lain-lain lagi. Pengalaman yang tidak menyeronokkan itu membuatkan aku terlalu berhati-hati dan selalu memikirkan kegagalan (berpuluh ribu duit aku hangus tanpa mendapat pulangan yang setimpal).

Mujurlah isteriku itu faham dan tidak jemu-jemu menegur dan memberikan sokongan walaupun kadangkalanya cara beliau agak sarcastic tetapi berkesan. Thanx darling...

Di dalam keletihan, aku tetap juga rasa seronok kerana selepas menimbang berat badan aku, jarum penimbang menunjukkan ke angka 65 kg! Yes! Yes! Yes! Hasrat aku untuk menurunkan berat badan aku dari 75 kg ke angka itu sebelum hari jadi aku 29hb Mac ini telah tercapai!

Jadi, sebagai meraikan kejayaan aku itu, aku akan hadiahkan diri aku malam ini dengan...
..
..
..
..
..
..
TIDUR......zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz




Sekian.
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com