Thursday, September 9, 2010

Selamat Hari Raya

4 comments
 
Salam

Kepada semua pembaca-pembaca, para pelawat, staff-staff dan rakan-rakan yang sudi datang menjenguk blog ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri.


Di hari yang mulia ini aku ingin menghulur tangan memohon kemaafan sekiranya ada di antara anda semua yang terkilan, terguris hati, sakit hati, marah, sedih, kecewa dan sebagainya akibat dari kekhilafan coretan aku di sini.


Kepada semua para pembaca yang akan pulang berhari raya di kampung halaman masing-masing, berhati-hatilah di jalan raya. Pandulah dengan cermat dan berwaspadalah sentiasa agar selamat sampai ke destinasi yang dituju. Pandulah kenderaan anda dengan beretika serta bertimbangrasalah dengan pengguna jalan raya yang lain.



Pastikan juga sebelum anda meninggalkan rumah untuk pulang ke kampung, semua pintu-pintu dan tingkap-tingkap telah ditutup dan dikunci dengan sempurna. Berpesan-pesanlah dengan jiran-jiran yang mungkin tidak pulang ke kampung untuk melihat-lihat atau mengawasi rumah anda sekadar yang mereka termampu. Jika perlu, dapatkan khidmat pengawasan dari pihak Polis atau Syarikat Kawalan Keselamatan untuk membuat pemantauan.


Kepada staff-staff aku dan juga para pekerja lainnya yang tidak mendapat cuti raya, bersabarlah dan jalankan tanggungjawab kerja anda dengan tekun dan ikhlas.

Kepada emak dan abah, ampunkan dan maafkanlah anakmu ini jika ada salah dan silap, terkasar bahasa dan sebagainya. Halalkanlah makan dan minum.

Kepada ibu dan bapa mertuaku, saya minta ampun dan maaf di atas apa jua kesalahan yang telah saya lakukan.



Kepada isteriku, abang minta ampun dan maaf jika selama ini banyak kesalahan dan kesilapan yang telah dilakukan samada sedar atau tanpa sedar. Abang juga ampunkan dan maafkan kesalahan kamu dari hujung rambut sampai hujung kaki. Abang halalkan juga makan dan minum dan apa jua pemberian. Beringat-ingatlah semasa menyambut Hari Raya yang mulia. Janganlah kita asyik bergembira hingga terlalai atau terlupa kepada tanggungjawab yang lebih utama.


Kepada anak-anakku, jangan berlebih-lebihan berseronok beraya. Beringatlah dan berwaspadalah sentiasa. Jangan terlalu asyik bermain mercun dan bunga api hingga terleka dan mungkin memudaratkan diri. Hormatilah orang yang lebih tua ketika bertandang atau semasa ziarah menziarahi sesama ahli keluarga.

Kepada ahli-ahli keluargaku yang lain (adik-adik, ipar-duai, biras-biras, sepupu-sepapat dan lain-lain lagi), kuhulurkan tangan memohon kemaafan jika ada salah dan silap.


Kepada rakan-rakan seperjuangan, rakan-rakan sepejabat, rakan-rakan lain dan sesiapa jua yang mengenali aku, aku memhon kemaafan di atas apa jua kesalahan atau kekhilafan yang aku telah lakukan selama ini.


SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
MAAF ZAHIR & BATIN


Sekian.
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com