Monday, July 30, 2012

Cabaran Ramadhan

0 comments
 
Salam...

Lama giler aku tak update blog ni. Bukan setakat banyak sawang labah-labah, spiderman pun dah beranak-pinak kat sini gamaknyer...huhu. Well, memang salah aku. Memang la kerja aku tengah berlambak tapi alasan kerja banyak bukanlah excuse yang sesuai membiarkan blog ni bersawang. "Malas" mungkin lebih sesuai...hahaha.


Bercerita tentang "Malas", di bulan Ramadhan yang mulia, inilah perangai yang sering menjadi cabaran besar kepada aku. Malas nak bersukan, malas nak bekerja, malas nak memandu, malas nak bangun sahur, malas nak mengemas rumah...malas itu, malas ini , malas sana, malas sini, malas there...

Yang tak bestnyer...takde pulak malas nak berbuka, malas nak tengok TV sambil berlingkar, malas nak mandi (cuaca panas sekarang ni suka bebenor mandi banyak-banyak kali)...dan etc etc etc...

Aku harap anda semua tak macam aku...

Selain cabaran kemalasan yang melampau...nafsu melihat juadah juga memuncak..Naik juling biji mata memilih makanan untuk berbuka..merayap ke setiap gerai di Pasar Ramadhan, melihat dan menjamu mata tapi at last cuma beli kuih aji (kuih ketayap or kuih dadar gulung)..huh!


Seronok bila dapat berbuka di hotel-hotel secara buffet..amik semua jenis makanan yang ada..bila start makan (berbuka)..kuih aji dan air teh tarik..terus tersandar kenyang..huhu.. membazir betul!!!


Patutnya di bulan Ramadhan ni tambah-tambahkan pahala...tapi lain pulak jadinya..membazir pulak (membazir tu perbuatan setan!). Di bulan Ramadhan ni setan kena ikat...abis tu? Sape lak yang setan??? Astaghfirullah...


Semoga kita sama-sama jadi lebih baik dan mulia...


Selamat berpuasa.






Sekian.
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com