Saturday, March 5, 2011

More presentations to be conducted!

0 comments
 
Salam.

Maafkan aku kerana tidak membuat sebarang update di blog ini kerana lately aku agak sibuk melayan kerenah beberapa syarikat (khasnya syarikat Kawalan Keselamatan) yang mahukan khidmat aku sebagai juru-runding perniagaan Pengurusan Tunai. Pada masa yang sama aku juga sibuk membuat promosi dan jualan Jus Manggis Shamelin yang baru sahaja aku ceburi.

Kadang-kadang kesibukan aku menyiapkan kertas kerja dan presentation material aku kerap terlupa rutin kerja harian aku yang lainnya. Aku bersyukur kerana telah diperkenalkan dengan Jus Manggis Shamelin yang sememangnya berkesan dan memberi tenaga tambahan kepada aku untuk terus bertungkus-lumus menyudahkan kerja-kerja aku.


Dua hari lepas, aku telah dijemput sekali lagi untuk memberikan taklimat dan presentation tentang Outsourcing of Cash Management. Kali ini datangnya dari sebuah syarikat besar yang bertapak di Australia. Di atas galakan dan sokongan kerajaan Malaysia sendiri, syarikat ini berminat untuk melabur di Malaysia khasnya di dalam perniagaan Pengurusan Tunai.

Seperti kebiasaannya, aku akan menerangkan tentang situasi serta peluang-peluang yang wujud di samping memberikan beberapa saranan agar syarikat tersebut lebih bersedia untuk merealisasikan impian mereka untuk bertapak di sini.


Apa yang aku dapati, syarikat dari Australia ini sememangnya memiliki pengalaman yang luas di dalam perniagaan tersebut cuma mungkin memerlukan maklumat tambahan tentang keadaan pasaran serta beberapa peraturan yang mungkin tidak sama di antara ke dua-dua negara. Oleh sebab itu, presentation aku kali ini banyak berkisar tentang idea-idea baru yang mungkin boleh dipraktikkan di sini.

Ada juga beberapa idea baru tersebut pernah aku luahkan kepada bekas majikan aku dahulu tetapi oleh kerana ketiadaan bajet serta tidak mahu mengambil risiko, idea-idea tersebut hanya tinggal idea dan menjadi bahan asas kutukan oleh manusia yang berstatus "Lalang" dan "Backstabber".

Walaubagaimanapun, syarikat dari Australia ini begitu meminati idea-idea baru aku itu dan mahukan ianya dilaksanakan..hmmmm.

Well, aku rasa inilah peluang yang aku tunggu-tunggu...menjadi "Consultant" kepada sebuah syarikat "international".

Selepas presentation yang pada mereka amat "fruitful", aku sempat juga memberikan mereka "fliers" Jus Manggis Shamelin aku...hehehe.


Pada mulanya aku takut juga jika mereka mentertawakan atau memarahi aku kerana membuat promosi sebegitu, tetapi rupanya mereka juga teruja kerana telah biasa melihat produk-produk berasaskan khasiat manggis sebegitu seperti yang dijual oleh Vemma dan Xango.

Yes! Aku harap perjumpaan kali kedua minggu hadapan mereka akan membeli Jus Manggis Shamelin dari aku...hehehe.


Sekian.
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com