Thursday, January 19, 2012

Lega bila kerja selesai

5 comments
 
Salam...

Apa khabar rakan-rakan semua? Sihat? Jika sihat, syukur alhamdulillah. Jika kurang sihat, rajin-rajinlah makan ubat atau berbuat sesuatu agar sihat.

Aku sihat, alhamdulillah. Cuma agak kepenatan.


Apa-apapun, walaupun penat, hati aku lega sebab kerja menulis Standard Operating Procedures (SOP) dan Business Continuity Plans (BCP) telahpun selesai.

Hampir 3 bulan aku sering bersengkang mata setiap malam untuk menyiapkan kerja-kerja penulisan aku itu. Banyak juga perkara-perkara yang terabai. Ye lah, memang salah aku juga sebab terlalu inginkan sesuatu itu dibuat dengan perfect. Yang paling aku risaukan ialah quality life bersama family aku juga turut terabai. Sedih juga.

Bila kerja dah selesai, memang terasa leganya di dalam hati. Bolehlah aku memberikan tumpuan semula terhadap kehidupan berkeluarga aku...ish3.

Jika dahulu, semasa aku sibuk menulis SOP dan BCP tersebut, ada juga segelintir manusia yang memandang remeh kerja penulisan aku itu. Aku pula malas nak ambil pusing kerana khuatir ianya hanya mengganggu dan melambatkan kerja aku. Sekarang ni, bila dah selesai, tak ada pula yang "sudi" bersuara sebab aku juga "sudi" untuk menghempap dokumen tersebut ke kepala mereka... ada lebih 600 muka surat bersaiz A4. Mungkin tidaklah setebal mana tetapi ketebalannya itu memang berkesan untuk membenjolkan kepala mereka...hahaha.

Sempena meraikan kerja aku yang telah selesai itu, aku hadiahkan diri aku dengan tidur yang cukup untuk malam ini.......ish3.



Sekianzzzzzzzzzzzzzzzz.
Readmore...
Tuesday, January 17, 2012

Penatnyerrrrr

3 comments
 
Salam...

Dah dekat sebulan aku tak update atau publish apa-apa post kat sini. Aku punya site rank pun dah menjunam ke angka melebihi 1 juta walaupun masih ada lagi kawan-kawan yang datang menyinggah (lebih kurang 300 pageviews sehari).

Maafkan aku. Kesibukan aku bekerja telah membataskan masa untuk aku update blog aku ni.


Sedih juga coz mungkin kawan-kawan yang sebelumnya setia menunggu dan membaca entry-entry aku mula malas untuk menjenguk. Aku faham. Buat apa datang kalau sekadar ingin membaca entry-entry yang dah basi kan?

Well, aku perlu lebih focus untuk menyiapkan kerja-kerja syarikat. Sekarang ni, semua kerja-kerja tersebut hampir selesai dan aku boleh la spare sedikit masa untuk blog ni. Aku harap, kawan-kawan semua bersabar dan aku berjanji untuk update dengan entry-entry menarik selepas ini.

Kerja-kerja renovation hampir 95% siap. Walaupun terpaksa bertugas di dalam kontena untuk sementara, operasi tetap berjalan dengan lancar dan target aku masih lagi on track.

InsyaAllah, awal February ni segalanya siap dan aku telahpun merancang untuk menganjur majlis doa selamat dan makan-makan untuk tetamu sebagai official launching bangunan baru syarikat aku ni.


Aku tengah menunggu pemasangan crown berwarna emas setinggi 10 kaki...gempak!!


Kepada kawan-kawan yang ingin datang boleh la singgah untuk jenguk-jenguk tapi sebelum masuk semua kena body frisking dahulu..hehe.



Sekian.
Readmore...
My Pings and Backlinks
Blogged.my Free Auto Backlinks From 1Malaysia Free Auto Malaysia Backlinks
Free SEO Tools My Ping in TotalPing.com